Saturday, August 9, 2008

Betapa aku sudah berubah...

Aku dah berubah ke?? aku sendiri xdpt nk jawab soalan ni dgn pasti. tapi bagi sesetengah kawan-kawanku dan juga sahabat-sahabatku, mereka nmpak benar perubahan dalam diri ini. honestly, aku sendiri pn rasa macam tu. cuma aku xnk terlalu memikirkan sangat tentang hati dan perasaan ini yang mgkn dapat membuatkanku lebih menderita. kenapa aku cakap menderita? ntah la...aku rase life aku sjak kbelakangan ni xseperti yang aku harapka. terlalu banyak kisah sedih yang melanda diri sehinggakan pernah disuatu ketika aku menangis meratapi nasib dan perjalanan hidupku yang terlalu menyakitkan. tapi aku sedar, aku sbenarnye lebih beruntung jika nk dibandingkan dengan sebilangan manusia dimuka bumi ni yang lebih berat ujiannya daripada Tuhan. syukur ya ALLAH...aku akan cuba tempuhi sedayaku. aku tahu Kau xmungkin memberikan dugaan yang aku sendiri xmampu utk menggalasnya...

sekarang aku sedar, betapa sudah jauh aku berubah..ak telah berubah menjadi seorang yang terlalu emo. aku sedang mencuba sedaya upaya untuk membuang sifat tu. aku cuba dekati semua rakan-rakanku. pernah suatu hari aku jadi terlalu down sehinggakan aku xtahu apa yang harus aku lakukan untuk hadapi hari yang mendatang. mase tu, ramai yang memberi nasihat kepadaku dan membuat aku sedar, bahawa aku bukan berseorangan dalam menghadapi semua ini. aku ada sahabat-sahabatku. yang selalu menyokongku dalam setiap langkah yang kulalui. bila saja aku melangkah ke jalan yang lain, ada sahabat yang akan menarik tanganku dn membawaku ke jalan yang sepatutnya semula.

Tapi seperti apa yang kamu smua dpt lihat sekarang ni, aku dah boleh kembali tersenyum. aku cuba untuk menjadi seperti aku yang dulu. yang penuh dgn gelak tawa, gurau senda, yang boleh diajak berbual. aku cuba untuk hiburkan rakan-rakanku dengan pelbagai cara. at least dapat melegakan segala keresahan yang bertapak dalam hati ini. thanx sahabat-sahabatku, kerana kamu semua ada disampingku untuk memberitahu bahawa aku bukan keseorangan. aku sangat menghargai kalian.

Kepada semua, aku ingin memohon seribu kemaafan jika perlakuan aku selama ini mengundang rasa sakit ati atau rasa diketepi. bukan niatku untuk melakukan begitu. aku cuma perlu waktu buat diriku sendiri. waktu untuk menilai segala kelemahan diri. akan kucuba baiki dimana yang dirasakan perlu. tidak semua manusia itu sempurna. mgkn bg sesetengah kamu ini adalah ayat cliche. tapi hakikatnya memang begitu. terlalu byk kelemahan dan kekurangan yang ada pada setiap makhluk yang bernama manusia. tapi itu tidak bermaksud boleh menghapuskan segala kebaikan yang ada padanya.

sebelum mengakhiri gerak tari jari yang laju berdansa diatas pentas papan kekunci ini, ingin sekali aku ucapkan SELAMAT HARI JADI buat bondaku yang tercinta Normah binti Abd Rahman[09.08.1962]. inilah insan yang paling banyak memberiku inspirasi dan semangat dikala aku memerlukan.. terima kasih mak...i love you sooo much...

5 comments:

aby said...

hoho~~~
ank mak rhupanye...
iteeenye..kamoooo...
nk wish gk..
epy belated bufday.."mak"
wink~~wink~~

Feedo said...

haha..."mak" jgk ke??

p/s: iteeenye tu ape???

DT said...

hey2...welcome to blogging world!! [bru 2 post..so xder lah terlambat kan..haha]

bnder2 yg ko alami tue beselah...lumrah kehidupan. dats wat life is. xder yg perfect. we help others n they'll help us back. kiter yg perfect-ing each others.
and yes..ppl do change!!

anyway...hepi 'ber-blogging-ing'.

Feedo said...

haha...masih blum terlambat lg...enak berjalan ye...lame xnmpak ko on9...huhu..

bese la tu kan...cume ak je yg baru nk blaja erti kehidupan...huhu..
anyway, thanx 4 the comment ye...n d support too...huhu

zaza/nita said...

iteeenye - means keciknye lagi.. i guess. hah

Post a Comment